Nieuw tape

20111222-195318.jpg

Het zwarte tape wat over de naad van de onder en de bovenhelft zit was aan vervanging toe. Aan de voorkant van de fietst in ieder geval. Achter was nog oké.
Nu ben ik een tijdje op zoek geweest naar een goed alternatief. Bij de lokale doehetzelf winkel heb ik soortgelijk tape gekocht maar heb besloten om iets anders te proberen. Na wat zoeken in winkels en op internet heb ik een betaalbaar retro reflecterende tape gevonden (volgens de verpakking zichtbaar tot op 120 m).

20111222-200021.jpg Esthetisch is het misschien iets minder in vergelijking met het zwarte tape maar zeker wel zichtbaarder.

20111222-201425.jpg
Ik zal nog proberen een foto toe te voegen zodra ik een keer ’s nachts buiten ben en mijn camera niet vergeten ben.

4 thoughts on “Nieuw tape

  1. Hallo Arjen,

    Wat een mooie oplossing. Bij mijn versatile heb ik hetzelfde probleem. Kun je mij vertellen waar je het besteld hebt?

    groeten,

    Pyt

    • Hallo Pyt,

      Dit tape heb ik uiteindelijk gevonden in een online webshop. Bij Halfords heb ik een geel reflecterende tape gevonden maar die past niet bij de kleuren van mijn Versatile. Het tape wat ik nu heb is wel 4 cm breed maar heb ik in de lengte door midden geknipt. Als je de tape in de lengte doormidden knipt heb je aan 2 pakjes voldoende Verder als je gaat plakken. Ik moest voor de voorkant 3 stroken knippen. 2 lange stroken van de kap tot bijna tegen elkaar op de neus en een klein strookje daarover heen. Dit omdat de kromming die rond de neus zit te groot is. Het tape laat zich niet makkelijk in “S” bochten plakken.
      Hieronder de directe link naar de webshop.

      Groeten Arjen

      http://www.kinderfiets-webshop.nl/N_frame.html?http://www.kinderfiets-webshop.nl/N_art_60.html

    • Ja, klopt. Sorry, ik had weinig tijd voor een praatje. Ik was iets te laat van huis vertrokken en moest wat tijd goedmaken. Die bocht had ik alleen iets verkeerd ingeschat met dat hobbeltje. Wie weet tot een volgende keer.

      Groeten Arjen

Geef een reactie

