Voorjaars schoonmaak

Zo de winter is weer voorbij. Ik heb een vrije dag en het weer zit mee. Tijd om is te kijken hoe het met mijn fiets is. Aangezien ik geen ruimte heb om binnen aan de fiets te knutselen ben ik afhankelijk van het weer. Dus vandaag terwijl het zonnetje schijnt heb ik me maar eens gewaagd aan de achterbrug. Met de beschrijving de eerste eigenaar op zijn blog ben ik gaan sleutelen.

20120319-212139.jpg

De binnenkant was redelijk vies. De ketting mocht ook zeker eens goed schoongemaakt en in de olie worden gezet. Helaas toen ik alles uit elkaar en schoongemaakt/ontvet had kwam ik er achter geen lagervet in huis te hebben. En ja vindt dan maar eens een fietsenwinkel die op maandag open is. Uiteindelijk wel wat vet kunnen kopen maar helaas geen tijd meer gehad om het scharnier van de achterbrug eens nader te bekijken. Ik vind dat er iets te veel speling in zit en wil kijken of ik daar iets aan kan doen en anders op zijn minst wat nieuw vet geven. Misschien dat ik daar morgen nog wat tijd voor heb.

Geef een reactie

